בניית אתרים - livecity - livecity marketing - ניהול קמפיינים
livecity marketing - ניהול קמפיינים
דף הבית >> בלוג החברה >> livecity marketing - ניהול קמפיינים
עולם הפרסום מתחלק למגוון רחב של מדיות. אנו ב- livecity, בעלי ניסיון של שנים בניהול קמפיינים ופרסום בעלי עסקים ברשת האינטרנט.
בפוסט היום, אני אתמקד בפרסום ברשת על פי מודל PPC (תשלום על פי הקלקה), שהוא בפני עצמו - עולם ומלואו.

עולם האינטרנט חשף אותנו לפרסום שלא הכרנו קודם. הוא איתנו בכל מקום, ממוקד לצרכים ולביקושים שלנו, הוא יעיל ומעל לכל "כולם שם" - עסקים ולקוחות כאחד.
כל גולש שמעוניין בחיפוש מוצרים/ שירותים מבצע זאת לרוב באמצעות מנועי חיפוש שונים, כשהעיקרי מביניהם הוא מנוע החיפוש של Google.
זה לא סוד שאם אתה לא מופיע בתוצאות חיפוש אלו, ורצוי במיקומים הראשונים, כאילו הצבת את המשרד או את החנות שלך במדבר שומם.
כדי להעביר את המשרד או החנות מהמדבר למרכז הקניות ההומה עליך להתחיל לפעול!

פלטפורמת Google Adwords (פרסום בשיטת Pay Per Click - כלומר המפרסם משלם רק עבור כניסות של גולשים לאתר), נחשבת כיום לפרסום הממוקד והאפקטיבי ביותר ברשת. העלות לקליק (לחיצה של הגולש על המודעה שלך), נקבעת באמצעות מכרז הכולל את הצעות המחיר שכלל המשתתפים מציעים.

מה היתרונות של פרסום בשיטה זו:
  • אתה כמפרסם יכול לקבוע את תקרת התקציב עבור מדיית פרסום זו ואינך מוגבל לסכום מסויים.
  • הפלטפורמה מאפשרת לך כמפרסם להיחשף בחינם רק ללקוחות הרלוונטיים אשר חיפשו את השירות הספציפי שלך ולשלם רק עבור אלו המעוניינים בשירותייך. 
  • למקד את הפרסום לקהל היעד שלך.
  • לנתח מהיכן הגיעו הלקוחות ולבחון את אפקטיביות הפרסום בעזרת כלים סטטיסטיים שונים.
עסקים קטנים וגדולים כאחד עושים שימוש בפלטפורמה זו במטרה לגייס לקוחות באמצעות קמפיינים הנמשכים על פני שנים, אשר בניהול נכון מניבים החזר השקעה (ROI) ביחס גבוה. היתרון הוא שבניהול נכון הפרסום עובד כאן ועכשיו. נשמע טוב? רגע. יש עוד כמה צעדים לפני התחלת הפרסום.

תהליך בניית הקמפיין מתחיל מאפיון העסק וגיבוש מטרות הקמפיין - מי אתם, מה אתם מוכרים, איך הלקוח מחפש את השירות וכד'. בעזרת האפיון ניתן לאתר את מילות המפתח הרלוונטיות שהגולש מקליד. מאגר מילות המפתח צריך להיות ממוקד ולהתאים לתקציב החודשי שהחלטתם עליו קודם לכן.

ניקח לדוגמא עסק מקומי של פרחים המפעיל חנות ומאפשר משלוחי פרחים לבאר-שבע והסביבה:
ניתן לפרסם את העסק תחת מילות מפתח כלליות כמו: "חנות פרחים" או לחלופין לפרסמו תחת מילות מפתח ממוקדות יותר כמו: "חנות פרחים בדרום".

מה אתם הייתם ממליצים?
רגע לפני שאתם עונים, חשבו על לקוח הנמצא בתל אביב ומחפש "חנות פרחים". אותו עסק מקומי בבאר שבע לא עונה על הצורך שלו ואיננו רלוונטי אליו ברגע זה. אם נציג את המודעה בעבור מילת מפתח כללית זו קיימות שתי אפשרויות, או שהלקוח לא ייכנס לאתר היות ומצוין כי השירות באזור הדרום וזה לא רלוונטי אליו או (וזו האפשרות הפחות טובה) שהוא ילחץ על המודעה, ייכנס לאתר וכשיבין שהשירות ניתן בדרום, יעזוב. האפשרות השנייה פחות טובה מכוון שאז אותו מפרסם שילם בעבור כניסה זו ללא תמורה.

דוגמא למילות מפתח נוספות:

מילות מפתח כלליות (לא מומלץ): מילות מפתח ממוקדות (מומלץ):
  • "פרחים"
  • "משלוחי פרחים"
  • "חנות פרחים"
  • "הזמנת פרחים"
  • וכד'...
  • "משלוחי פרחים באר שבע"
  • "חנות פרחים באר שבע"
  • "פרחים בדרום"
  • "משלוחי פרחים בדרום"
  • וכד'...









לאחר שהרכבנו את בנק מילות המפתח הגענו לשלב ניסוח המודעה. כלומר, מה שמוצג לגולש כאשר הוא מחפש את המוצר / השירות המבוקש.
בעת ניסוח המודעה עלינו להקפיד על רלוונטיות לתחום העיסוק ועל הנעה לפעולה, כלומר ניסוח מודעה כך שתגרום ללקוח ללחוץ עליה.
כאן צריך לעצור ולחשוב: מה המסר שהעסק רוצה להעביר!
בשלב זה כדאי שתתבוננו במתחרים שלכם ותבינו מהו היתרון התחרותי שלכם מולם ותשקלו האם ואיך להציגו במודעה.

נחזור לעסק הפרחים המקומי עם דוגמא שתמחיש את כוונתי - בצילום המסך המצורף מוצגות 3 מודעות של רשתות פרחים. שימו לב שרק המודעה הראשונה מציגה יתרון תחרותי בולט, לעומתה השתיים האחרות בעלות יתרונות זהים שאינם יוצרים בידול ולכן סביר כי הלקוח ייכנס רק לאחת מהן:




אחרי שסיימנו לבנות את יסודות הקמפיין עלינו להחליט "לאן הגולש יגיע". זאת אומרת - כיצד נראה אתר האינטרנט שלנו או עמוד הנחיתה....

רוצים לשמוע עוד? מעוניינים להקים קמפיין פרסום ברשת אבל לא יודעים איך?
תוכלו לפנות אלינו לייעוץ או להצעת מחיר דרך אתר האינטרנט שלנו: Marketing.livecity.co.il

במסגרת עבודתנו עם עסקים רבים מתחומים שונים ראינו לא פעם את השינוי שפרסום מסוג זה חולל בעסק, במיוחד בטווח הקצר.
בבניה נכונה של הקמפיין, עסקים הגדילו את מאגר הלקוחות שלהם ושמרו על תחרות הוגנת ויעילה אל מול המתחרים ברשת.

בברכה,
עינת וישנבסקי
מקצוענית פרסום - livecity Marketing
טלפון  |  6820* (שלוחה 114)
einat@livecity.co.il
 
 
© 2014 Livecity. All rights reserved